För några dagar sedan tog jag emot Realme 16 Pro. I den här texten tänkte jag dela med mig av de intryck jag fått av telefonen efter att ha använt den i några dagar. Jag måste säga att jag so far är mycket imponerad över hur den levrerar, både på pappret och i verkligheten!
Telefonen kostar 6490 kronor i Sverige, men enligt mig har den byggkvalitet som en betydligt dyrare smartphone. Inte bara är displayens kvalitet riktigt bra utan jag imponeras också över hur små ramarna är runt skärmen, något som annars är betydligt vanligare i dyrare smartphones. Något annat jag gillar är att telefonen känns robust i handen och att kulören, vilket är den läckra lila, verkligen gör att Realme 16 Pro sticker ut från mängden smartphones.
Telefonen känns mycket snabb och i min mening kan man åter igen inte märka att det rör sig om en smartphone i mellanklassen. Allt från att hoppa mellan olika appar till att spela spel i mobilen vilket är mycket nice!
De områden jag hittils märkt att det röt sig om en billigare smartphone är kamerorna, däremot tycker jag so far att de presterat mycket bea sett till mobilens prisklass. Däremot är haptic feedback motorn mycket billig, och det känns inte alls bra att skriva på mobilen.





